Tiedonhaku ja lähdekriittisyys

1 Posted by - 06.07.2013 - OPSista ja muusta

BYOM (Bring your own material): Tietoa voi hakea mistä tahansa, mikä oppilaasta tuntuu järkevältä ja sitä voi käyttää oppimisen tukena.

Tässä on paljon samaa ideaa kuin Freinet’llä aikanaan. Toisaalta opitaan omassa tahdissa, toisaalta ryhmässä. Jo silloin ideana oli luoda ’tietokortteja’ opitusta tiedosta. Näin syntyi ko. ryhmän oma tietokortisto. Omista aikaansaannoksista painettiin myös luokkalehteä. Samoja ideoita!

http://www.raumanfreinetkoulu.org/freinet-pedagogiikka/

http://www.raumanfreinetkoulu.org/freinet-pedagogiikka/perusvaittamat/

http://teachersjourneytolife.blogspot.com/2013/05/freinet-and-collaborative-learning.html

- kova blogaaja! Ruotsista :)

(täältä lisää materiaalia http://shelleywright.wordpress.com/2012/10/19/the-flip-end-of-a-love-affair/ “I told my students we had 10 concepts to learn in 8 weeks. They could work at their own pace, with whatever resources they chose, but in the end, we all needed to be done in 8 weeks when the semester ended. On the first day we all started in the same place. I had provided a rudimentary outline of the concepts we needed to study on our wiki (which we’d been using all semester to create our own digital textbook). My students chose the resources that helped them learn best. Throughout the 8 weeks, students sent me the ones they considered “best of the best,” and they were added to our online textbook. And it really was “ours.”)

http://www.huffingtonpost.com/e-d-hirsch-jr/a-gamechanging-education-_b_3511679.html?utm_hp_ref=fb&src=sp&comm_ref=false

- aika kovan tuntuinen opus aiheestaaiheesta

No comments

Leave a reply